آخرین اخبار

هفته ششم لیگ برتر| پرسپولیس خسته و مال باخته مقابل پیکان

در ادامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر ۲ مسابقه در قزوین و آبادان برگزار می شود که پرسپولیس میهمان پیکان است و ملوان انزلی به مصاف صنعت نفت می رود.

اشتراک گذاری
26 مهر 1402
کد مطلب : 8632

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دو مسابقه دیگر از هفته ششم لیگ برتر فردا در قزوین و آبادان برگزار می شود. نگاهی به این دو مسابقه می اندازیم؛

پیکان تهران – پرسپولیس؛ سرخپوشان مال باخته و پرحاشیه مقابل پیکان!

جنجالی ترین بازی هفته در قزوین برگزار خواهد شد. مسابقه ای که میزبان برای تهیه ورزشگاه خانگی در تهران با مشکل مواجه شد و به سراغ استان البرز رفت اما  مسئولان این استان به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها حاضر به برگزاری این مسابقه در ورزشگاه انقلاب کرج نشدند تا پیکانی ها بعد از سال ها به قزوین برگردند. پیکان در دوره ای از لیگ برتر به عنوان تیم این استان در مسابقات حاضر می شد.تیم پیکان قبل از تعطیلات لیگ توانست در یک برد دقیقه نودی استقلال خوزستان را شکست بدهد و نخستین پیروزی فصل را در اهواز دشت کند تا با ۶ امتیاز در رده نهم جدول لیگ قرار بگیرد و حالا در قزوین به دنبال دومین برد فصل آن هم مقابل قهرمان فصل قبل لیگ است. 

رسول خطیبی سرمربی پیکان همواره به فوتبال هجومی اعتقاد دارد و به دنبال ضد فوتبال و دفاع اتوبوسی نیست و همین مساله می تواند نویدبخش یک بازی زیبا و تماشاگر پسند است زیرا پرسپولیسی هم بارها گفته اند روی چمن مناسب خوب فوتبال بازی می کنند و ظاهرا ورزشگاه سردار ازادگان قزوین چمن مطلوبی دارد. البته پرسپولیس در تعطیلات لیگ تا دلتان بخواهد درگیر حاشیه و مشکلات عجیب و غریب بوده است از قهر و آشتی یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس گرفته تا کلاهبرداری میلیاردی از بازیکنان به بهانه خرید و فروش خودرو!  و کسر امتیاز حالا پرسپولیس با این مشکلات به مصاف پیکانی می رود که در آرامش و سکوت تمرین کرده است. 

در تیم پیکان غلامرضا ثابت ایمانی دچار مصدومیت است و حضورش مقابل پرسپولیس قطعی نیست او در بازی های آسیایی به همراه  تیم امید کشورمان در هانگژو  بود. پرسپولیس در آخرین مسابقه اش مقابل گل گهرسیرجان در حالی یک بر صفر برنده شد که با اشتباه کمک داور گل صحیح حریف دیده نشد و شاید حواشی آن مسابقه روی داوری این مسابقه هم تاثیر بگذارد.

پیکان از سال ۱۳۹۹ تا به امروز موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است و یک مساوی بهترین نتیجه پیکان مقابل سرخپوشان پایتخت بوده است. اگر خطیبی پرسپولیس را شکست بدهد یک برد تاریخی برای تیمش به دست آورده بخصوص اینکه پرسپولیس در این فصل هنوز شکستی نداشته است. با کسر یک امتیاز از پرسپولیس این تیم در حال حاضر در رده دوم جدول و پشت سر استقلال ایستاده و در این بازی فرصت دارد تا دوباره به صدر جدول برسد و صدرنشین شود البته استقلال به دلیل حروف الفبا در صدر است! باشگاه پرسپولیس برای برگرداندن آن یک امتیاز هم به کمیته استیناف شکایت کرده است. 

صنعت نفت آبادان – ملوان بندرانزلی؛ رویای صدرنشینی قوی سپید خزر در برزیل ایران

ملوان فصل گذشته ۴ امتیاز از تیم نفت آبادان گرفت و اکنون هم شرایط خیلی خوبی در جدول لیگ دارد هرچند وقفه های زیاد لیگ می تواند به روند خوب این تیم ضربه بزند ملوان در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده ششم جدول لیگ ایستاده که رتبه ای مناسب برای این باشگاه قدیمی و محبوب گیلانی است. البته نکته جالب تر در مورد ملوان اینکه این تیم با ۹ گل زده بعد از سپاهان پرستاره دومین خط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار دارد.

در آنسوی میدان اما صنعت نفت که فصل گذشته جشن بقا با عبدالله ویسی گرفته بود با ۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ ایستاده است رتبه ای که برای هواداران آبادانی خوشایند نیست و نفت با ۱۲ گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و کار مدافعان و دروازه بان نفت در این دیدار بسیار سخت خواهد بود. بخصوص اینکه اگر ملوان در این بازی برنده شود شانس صدرنشینی موقت لیگ را خواهد داشت و قوی سپید خزر به قله لیگ برتر خواهد رسید. البته به شرطی که پرسپولیس در قزوین بازنده شود. با این حال برزیلی های فوتبال ایران به دنبال سه امتیاز و پیروزی خانگی هستند تا خود را در جدول بالا بکشند و به همین دلیل بازی برای ملوان اصلا راحت نخواهد بود. 

برنامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۷ مهر

پیکان تهران – پرسپولیس – ساعت ۱۶:۵۰ – ورزشگاه  سردار ازادگان قزوین

صنعت نفت آبادان – ملوان بندرانزلی  – ساعت ۱۹ – ورزشگاه تختی آبادان

گل‌گهر سیرجان –  فولادمبارکه سپاهان اصفهان  – ساعت ۲۰:۴۵ – ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

جمعه ۲۸ مهر

استقلال – هوادارتهران- ساعت ۱۸– ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان – استقلال خوزستان- ساعت۱۹– ورزشگاه  شهدای فولاد     اهواز

شنبه ۲۹ مهر

ذوب‌آهن اصفهان – مس رفسنجان- ساعت ۱۸ – ورزشگاه فولادشهر      فولادشهر

تراکتورتبریز – شمس آذر قزوین- ساعت ۱۸:۱۵ – ورزشگاه یادگار امام       تبریز

جمعه ۸ دی

گل گهرسیرجان – سپاهان اصفهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان

پایان پیام/

 

 

 

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =